Formative Years: Childrens Health w Stanach Zjednoczonych, 1880-2000

Ta ciekawa kolekcja esejów historycznych została zaprezentowana na Uniwersytecie Michigan we wrześniu 2000 roku na sympozjum im. Pierwszego profesora pediatrii Davida Murraya Cowie. Nie ma to być kompleksowa historia pediatrii ani zdrowia dzieci, ale książka, która podkreśla interakcje między medycyną, socjologią i polityką w późnych latach XIX i XX wieku. Wprowadzenie, przez redaktorów Alexandra Minna Stern i Howard Markel, zapewnia ciągłość, perspektywę i spójność. Redaktorzy wyjaśniają, że ten zróżnicowany zestaw esejów przedstawia tematy w szerokim zakresie. Jednak każdy esej ilustruje znaczenie czynników socjologicznych i politycznych, które wpływają na wydarzenia, a każdy z nich jest dobrze powiązany. Część dotyczy rozwoju pediatrii jako odrębnej specjalności. W 1860 roku w New York Medical College Abraham Jacobi został pierwszym profesorem chorób dzieci (i jako pierwszy użył terminu pediatrii w języku angielskim). Co istotne, nazwał to krzesło infantylną patologią i metodami terapeutycznymi , aby podkreślić znaczenie terapii i obserwacji. W 1880 r. American Medical Association założyło Sekcję Chorób Dzieci (w odróżnieniu od Sekcji Kobiet i Dzieci), aw 1888 r. Powstało Amerykańskie Towarzystwo Pediatryczne, z Jacobym jako pierwszym prezydentem. Do 1890 roku pediatria była zakorzeniona w dużych miastach w całym kraju. W 1930 r. Powstała Amerykańska Akademia Pediatrii (z udziałem 8 kobiet spośród 60 jej założycieli), aw 1933 r. Powstała Amerykańska Rada Pediatryczna. W tej części książki zbadano również źródła związków między pracownikami służby zdrowia i pediatrów; Wśród omawianych tematów znajduje się ustanowienie punktów doju dla zubożałych dzieci, które stały się doskonałymi miejscami treningowymi dla młodych pediatrów oraz kampaniami edukacyjnymi dla rodziców na temat zapobiegania chorobom i wychowywania dzieci. Esej zatytułowany Technologia w żłobku obejmuje konflikty między próbami klinicznymi a empiryzmem w ewolucji inkubatora i respiratora.
Część 2 książki zatytułowana jest Standaryzacja dziecka . Autorzy, ponownie ilustrując socjologię tamtych czasów, omawiają rozwój narzędzi do pomiaru wzrostu i rozwoju oraz walkę o ewolucję od koncepcji, że średnia jest normalna do uznania znaczenie zmienności od średniej. Trudne czasy związane z ruchem eugeniki, społeczną konstrukcją tego, co jest normalnym nastolatkiem, oraz błędne wyobrażenia o wielkości, typie ciała i wieku w menarche są starannie przedstawione, podobnie jak rola psychologów konstytucyjnych i koncepcja wiek fizjologiczny, a nie tylko wiek chronologiczny, jako punkt odniesienia. Zastosowanie hormonu wzrostu jest omawiane jako wskaźnik tego, jak społeczeństwo wykorzystuje okres dojrzewania do wyrażania swoich obaw, że ci, którzy nie są przynajmniej przeciętni, mogą zostać pozostawieni w tyle.
Część 3, zatytułowana Odkrywanie nowych chorób u dzieci , przedstawia szereg studiów przypadków, aby pokazać, w jaki sposób wpływy socjologiczne opóźniły lub ułatwiły postęp w medycynie. Esej zatytułowany Chodzić do szkoły, chorujący opisuje obawy z lat 70. i 80. XIX wieku, że źle oświetlone sale lekcyjne i przepracowane oczy spowodowały krótkowzroczność, że zła wentylacja w szkołach była odpowiedzialna za wiele chorób, a przeciążone dzieci zaryzykowały wyniszczenie scholastyki. Doskonały esej na temat cukrzycy młodzieńczej opisuje model rozwoju medycyny menedżerskiej jako praktyki, która wykorzystuje zestawianie danych w celu uzyskania lepszej jakości opieki
[podobne: anty hbs cena, vivamed tarnów do sanatorium, climax control skład ]
[więcej w: vivamed tarnów, hormon luteinizujący, sabamed ]