Wpływ epilepsji lub cukrzycy na ryzyko wypadków samochodowych ad 5

Częstotliwość naruszeń związanych z alkoholem lub narkotykami znacznie wzrosła wśród tych osób. W obu badanych kohortach ryzyko wypadków powodujących uraz było znacznie wyższe niż w kohortach porównawczych, przy mniejszym, ale nieistotnym statystycznie, zwiększeniu ryzyka wypadków powodujących uszkodzenie własności. Dyskusja
W badaniu podjęto próbę zidentyfikowania wszystkich osób z cukrzycą lub epilepsją na określonym obszarze geograficznym oraz porównanie wskaźników wypadków drogowych i naruszeń z osobami zdrowymi. Poprzednie badania z lat 19655 i 19686 dostarczyły mocnych dowodów na wzrost wskaźnika wypadków i naruszeń wśród kierowców znanych z państwowych oddziałów pojazdów silnikowych, mających określone przewlekłe schorzenia. Niepewność co do kompletności raportów medycznych, sprzeczne wyniki z innych badań oraz podejrzenie, że badani zidentyfikowani przez państwo stanowią najbardziej dotkliwy koniec spektrum choroby, spowodowało, że wyniki tych badań stały się kontrowersyjne. Ograniczając nasze badanie do obszaru, w którym można uzyskać prawie pełne potwierdzenie przypadku, chcieliśmy, aby porównanie między grupami dotkniętymi i nietkniętymi było dość reprezentatywne dla różnic w populacji ogólnej. Studiując ostatni okres (1985-1988), mieliśmy także nadzieję uzyskać informacje odzwierciedlające obecną diagnozę i leczenie tych osób.
Nasze badanie wykazało zwiększoną liczbę wypadków wśród kierowców z epilepsją lub cukrzycą, dostosowaną do wieku, wspierając wcześniejsze badania Waller5 i Crancera i McMurraya6. Szacowane współczynniki częstości były jednak ogólnie mniejsze niż obserwowane we wcześniejszych badaniach.
W naszym badaniu najczęstszym naruszeniem w ruchu było przekroczenie prędkości. Dla obu kohort medycznych standaryzowane wskaźniki awaryjne dla prędkości były albo bardzo bliskie albo mniej niż 1. Przyspieszenie można scharakteryzować jako umyślne naruszenie, w przeciwieństwie do nieostrożnej jazdy, która może być bardziej prawdopodobna z powodu braku koncentracji, świadomość lub kontrola cielesna. Dla nieostrożnego kierowania, standaryzowane wskaźniki nieszczęśliwych wypadków przekraczały dla obu kohort, chociaż wzrost był znaczący tylko dla kierowców z epilepsją. Względne ryzyko naruszeń alkoholu i narkotyków wśród osób z epilepsją wyniosło 2,75 (P <0,001). Przewlekłe nadużywanie alkoholu i leków może odgrywać rolę w przyczynowości i kontroli padaczki przez zmniejszenie progu drgawek i wpływ na przestrzeganie przepisów.
W obu badanych kohortach większy wzrost ryzyka wypadków powodujących obrażenia w porównaniu do wypadków powodujących uszkodzenie własności może odzwierciedlać tendencję do nie zgłaszania wypadków powodujących uszkodzenia własności w obawie przed utratą przywileju prowadzenia pojazdu. Możliwe jest również, że cukrzyca i epilepsja powodują upośledzenie umiejętności prowadzenia pojazdu, które z większym prawdopodobieństwem mogą spowodować obrażenia, takie jak umiejętności wymagane do jazdy na dłuższych dystansach przy prędkościach autostradowych. Czynniki przyczyniające się do zwiększonego ryzyka w tych dwóch populacjach muszą jeszcze zostać jasno określone.
Jednym z ograniczeń naszych badań jest brak informacji o liczbie kilometrów przejechanych przez badanych rocznie. Badanie Wallera5 sugerowało, że zaatakowani kierowcy przeciętnie napędzają mniej niż niedotkniętych kierowców, ale dane te mają teraz 25 lat, a wzorce jazdy znacznie się zmieniły od tego czasu
[hasła pokrewne: tetniak aorty, szpital grucy otwock, piodermia ]