Wpływ epilepsji lub cukrzycy na ryzyko wypadków samochodowych cd

Próbki przypadków z każdej kohorty zostały ponownie przetworzone przez jednego z nas w celu zapewnienia jakości. Spośród 27 pacjentów z cukrzycą i 64 osób z napadami padaczkowymi, których stan zdrowia został zgłoszony niezależnie do Departamentu Transportu w Wisconsin, komputer kliniki prawidłowo zidentyfikował wszystkie osoby oprócz 5, które okazały po sprawdzeniu zapisów, że nie mają danej choroby. Ramy czasowe badania dotyczące rejestrowania wypadków drogowych i naruszeń dotyczyły czterech lat od 1985 r. Do 1988 r. Aby uwzględnić pacjentów, których stan został niedawno zdiagnozowany, przyjęto diagnozy zgłoszone do 1988 r. Niewielką liczbę osób, których chorobę zdiagnozowano od 1985 do 1988 roku, zliczono w odpowiedniej chorej kohorcie rozpoczynającej się od daty diagnozy, z nieszczęśliwymi wypadkami i okresem ryzyka, który wystąpił przed zignorowaniem diagnozy.
Dane dotyczące wykroczeń drogowych i wypadków drogowych
Komputerowa taśma z dokumentami dotyczącymi licencji, wypadków i wykroczeń dla wszystkich osób, które posiadały regularne (niekomercyjne) prawo jazdy podczas okresu studiów i mieszkała na terenie badań, zostały dostarczone przez Departament Transportu w Wisconsin. Osoby z epilepsją lub cukrzycą zostały dopasowane do historii jazdy. Wszystkie osoby z tego obszaru, które nie były objęte kohortą padaczki, służyły jako grupa porównawcza dla tej kohorty. Zastosowano inne podejście dla kohorty cukrzycowej, która była próbką pacjentów z cukrzycą w okolicy. Aby upewnić się, że do grupy porównawczej włączono jak najmniej diabetyków, grupa ta obejmowała wszystkich pacjentów, którzy nie mieli skomputeryzowanego kodu diagnostycznego sugerującego cukrzycę. Wiele osób dotkniętych chorobą nie miało prawa jazdy lub posiadało nieaktywne licencje z powodu zawieszenia lub unieważnienia, zmniejszając rozmiar kohort do 484 w przypadku cukrzycy i 241 w przypadku padaczki. Okresy odstąpienia, zawieszenia i dobrowolnego odstąpienia od licencji zostały odjęte od okresu, w którym każdy podmiot został uznany za zagrożonego. W analizie danych każdy wypadek lub naruszenie przypisano do jednej z pięciu grup, w zależności od rodzaju zdarzeń losowych, a dane zostały pogrupowane w zestawienie podsumowujące do kategorii wszystkich naruszeń w ruchu i wszystkich wypadków. Do badań włączono 30,420 aktywnych kierowców.
Analiza statystyczna
Wskaźniki Mishap na 1000 osobo-lat licencjonowanych wskaźników jazdy i prędkości zostały wykorzystane do scharakteryzowania doświadczenia z jazdy każdej kohorty i jej grupy porównawczej, w zależności od wieku. Wyznaczone różnice w odsetkach nieszczęśliwych wypadków w zależności od wieku i rozkładu wiekowego dotkniętych i niezakłóconych kierowców wymagały standaryzacji dla wieku. Pośrednia metoda standaryzacji została wybrana w celu dostosowania stawki dla dotkniętych nią kierowców do rozkładu wiekowego niezakłóconych kierowców.11 Skróconą miarę, standaryzowany wskaźnik nieszczęśliwych wypadków, obliczono dla każdej dotkniętej kohorty i rodzaju zdarzeń losowych. Standaryzowany wskaźnik zdarzeń losowych jest oszacowaniem ryzyka zdarzeń losowych w grupie dotkniętej chorobą w porównaniu do ryzyka w grupie porównawczej. 95-procentowy przedział ufności dla standaryzowanego wskaźnika nieszczęśliwych wypadków został skonstruowany metodami przybliżonymi opisanymi przez Rothmana i Boice a12. Istotność (wartość P) różnicy między standaryzowanym wskaźnikiem nieszczęśliwym wypadków a została oparta na prawdopodobieństwie w dwóch ogonach Rozkład Poissona, że odchylenie od spodziewanej liczby wpadek było tak duże lub większe od obserwowanego, w obu kierunkach
[hasła pokrewne: vivamed tarnów, spychalscy środa wlkp, drut kirschnera ]