Wpływ epilepsji lub cukrzycy na ryzyko wypadków samochodowych

Odkąd samochody zostały wprowadzone do publicznej wiadomości pod koniec 1800 roku, niektóre schorzenia zostały uznane za stwarzające ryzyko wypadków drogowych. Stany, takie jak epilepsja i cukrzyca, które mogą zaburzać świadomość lub powodować utratę kontroli nad ciałem, są szczególnie interesujące dla osób związanych z bezpieczeństwem ruchu. Do 1940 r. Postępy medyczne, takie jak odkrycie elektroencefalografii i nowych leków przeciwpadaczkowych, takich jak fenytoina, wykazały, że często można kontrolować epilepsję. W przypadku cukrzycy insulina i inne leki stosowane w celu kontroli choroby mogą w rzeczywistości zwiększać ryzyko wypadków drogowych, ponieważ częstotliwość i nasilenie hipoglikemii zwiększa się u pacjentów intensywnie leczonych insulinozależną cukrzycą.1 Przepisy dotyczące wydawania kierowców licencje dla pacjentów z napadami padaczkowymi lub cukrzycą różnią się w zależności od stanu. Kierowanie pojazdem jest ważne dla Amerykanów z powodów społecznych, edukacyjnych, ekonomicznych, rekreacyjnych i innych, ale wypadki samochodowe są ważną przyczyną obrażeń, śmierci i niepełnosprawności. Lekarze często pytani są, czy osoby z zaburzeniami zachowania powinny nadal mieć pełne prawo jazdy, i ważą utratę mobilności pacjenta w stosunku do ryzyka wypadku drogowego dla pacjenta i społeczności. Decyzje te opierają się na badaniach, które były czasami słabo kontrolowane i które często dały sprzeczne wyniki. Poprzednie badanie sugerowało, że kierowcy z przewlekłymi schorzeniami, w szczególności z alkoholizmem, mają wyższe wskaźniki wypadkowości niż pozostali kierowcy. Natomiast szwedzcy badacze mają
nie wierzyli, że osoby z takimi chorobami jak cukrzyca, choroby serca, choroby nerek, głuchota i osłabienie wzroku nie są bardziej prawdopodobne niż kierowca bez tych warunków, aby mieć kolizje i wykroczenia drogowe.3 Trzy wcześniejsze badania 4 5 6 sugerowały, że wskaźnik wypadkowości wśród kierowcy z epilepsją byli 1,3 do 2 razy częstsi wśród osób starszych z grupy kontrolnej bez epilepsji. W ostatnim artykule na temat ryzyka wypadków samochodowych spowodowanych napadami 7 autorzy podają, że chociaż tylko 55 procent napadów za kierownicą było w rzeczywistości odpowiedzialnych za wypadki, to nawet 38 procent innych napadów mogło spowodować uszkodzenie, obrażenia lub śmierć. Badania te stanowią podstawę przepisów w wielu stanach, które zakazują kierowania pojazdami osób cierpiących na epilepsję.
Chociaż istnieje mniej przepisów regulujących prowadzenie pojazdów przez chorych na cukrzycę, to wskaźniki ich wypadków i naruszeń również okazały się wyższe niż oczekiwano. 5, 6 Niedawne badania wykazały wyższy odsetek wypadków wśród osób chorych na cukrzycę niż wśród ich rodzeństwa bez cukrzycy, ale wzrosty nie były statystycznie istotne po analizie wieloczynnikowej.8
Niespójność tych ustaleń wynika częściowo ze zmienności przepisów dotyczących prowadzenia pojazdów w różnych stanach. Wcześniejsze badania nie mogą opierać się na ocenie ryzyka wypadków drogowych związanych z tymi warunkami, ponieważ technologia i farmakopea do kontrolowania choroby zmieniły się tak szybko. Lepsze leki, monitorowanie przez pacjentów z cukrzycą własnych poziomów glukozy we krwi oraz lepsze zrozumienie przyczyn i skutków padaczki i cukrzycy niewątpliwie zmieniły ryzyko utraty świadomości lub kontroli cielesnej
[przypisy: izotek a alkohol, piodermia zgorzelinowa, gumtree pomorskie ]